zondag 15 mei 2011

Verjaardagsdoosje

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik begonnen aan een verjaardagsdoosje.

Dit idee "Explosion Box" heb ik ergens gezien en vervolgens hier mijn eigen draai aan gegeven. De meeste maken dit met 2 of 3 lagen en plaatsen hier foto's in. Ik heb dit maar in 1 laag gemaakt.
Dit was de eerste keer dat ik dit uit probeerde en was leuk om te maken. (Op Youtube zijn onder de naam Explosion Box diverse filmpjes te vinden.)

Als basis heb ik een vel papier gebruikt van 12 x 12 inch. Dit vel is gerild op 4 en 8 inch aan de ene kant en ook omgedraaid. Vervolgens snij ik de 4 hoeken eruit. Je heb nu een zogenaamd kruis. Het kruis is nu verdeelt in 5 vierkantjes waarop 5 verschillende ontwerpen gemaakt zijn met bomen en in het midden een taart.

Als ondergrondjes heb ik patroonpapier genomen met motieven gericht op de 4 seizoenen. (achterliggende gedachte is dat het 4 seizoenen duurt voordat je jarig bent.)
Voor de woorden heb ik de cartridge “Sweet Treats” gebruikt. Op blz. 56 staat het woord “Happy Birthday” dat uitgesneden is op 1.5 inch, op blz. 59 staat het woord Hip Hooray” en is uitgesneden op 1,75 inch, op blz. 61 staat het woord “Make a Wisch” en is uitgesneden op 1. inch en op blz. 63 het woord “May All Your Wisches Com True” en is uitgesneden op 1,25 inch.


Voor de boompjes en het taartje heb ik gebruik gemaakt van de Cartidge “Simply Charmed”.
Op blz. 55 en 56 staan de boompjes. Deze zijn, met in gedachte de 4 seizoenen, alle vier op 3 inch uitgesneden.
Ik heb hier niet de Layer 2 uitgesneden daardoor hebben ze geen gezichtjes.
De blaadjes en bloemetjes heb ik met foamtape erop geplakt en ben met bruine inkt om de boompjes heen gegaan.
Omdat ik nog iets miste heb ik nog een stiklijntje gemaakt.
Het taartje vind je op blz. 74. Deze heb ik op 3.25 inch uitgesneden, een keer gewoon en een keer geflipt. Als je de kleine machine hebt dan kun je hem 2 keer normaal uitsnijden en dan 1x in spiegelbeeld opplakken.
De boompjes heb ik met foamtape opgeplakt en de woorden met dikkere foamblokjes vast geplakt .
Het taartje heb ik in het midden met een stukje dikker patroonpapier vast gezet.


In het midden van het taartje heb ik een cadeaubon geplaatst.

De deksel is 8 x 8 inch en is gerild op 2 inch, het papier wel steeds draaien.
Vervolgens gevouwen en geplakt.

Nu heb ik het kruis met de afbeeldingen naar binnen gevouwen en vervolgens de deksel eroverheen gedaan.


De afwerking aan de buitenkant heb ik als volgt gedaan;

Het woord “Lucky” op blz. 32, 2 x uitgesneden op 1.25 inch van de cartridge “Simply Charmed”
Van cartridge “Sweet Treats” het nummer “7” blz.71 4 x uitgesneden op 1.5 inch. (dit moeten 2 maal de letters 77 worden ofwel de leeftijd)


De deksel heb ik afgewerkt met een figuur van de cartridge “Cindy Loo”. Dit staat op blz. 68 en heet “Doily1”. Zowel het figuur als de schaduw is uitgesneden op 3.5 inch.
Deze heb ik beplakt met twee kleuren groene steentjes.
Om de deksel heen heb ik met dubbelzijdige tape een groen lintje vast gezet en toen vier strikjes gemaakt. Deze zijn met glue dots erop geplakt.


Als de jarige nu het deksel van het doosje afneemt komt de eigenlijke “verrassingskaart” naar voren.










Het was best veel werk maar uiteindelijk een geslaagd projectje.
Hij was voor mijn moeder, zij vond het geweldig!

Dit was het weer,

Groetjes Gerda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

comment counter