zaterdag 7 mei 2011

Moederdagkaart

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een kaart voor mijn moeder gemaakt. Voor deze kaart heb ik de cartridge “Birthday Bash” gebruikt. Op blz. 38 heb ik de kaart uitgesneden die bij de Elephant staat. De kaart heb ik op 5,25 inch uitgesneden en van wit papier gemaakt. Als je op de schift functie klikt en dan vervolgens weer op de kaart krijg je alleen een cirkel (5,25 inch). Voor deze cirkel heb ik patroonpapier gekozen die ik vervolgens geïnkt heb met paarse inkt.

Het ovale cirkeltje heb ik op 2,25 inch uit wit papier uitgesneden. Deze komt uit de cartridge “Mother’s Day 2010” samen met de tekst “Happy Mother’s Day”. De tekst (geel) heb ik uitgesneden op 2 inch net zoals de schaduw (roze) van de tekst. Het ovaaltje heb ik nog geïnkt met paarse inkt.

De bloemen heb ik uit de cartridge “Mother’s Day Bouquet” gehaald. Bij deze cartridge zit geen boekje dus ik kan ook geen paginanummer benoemen. Ik zal dus even moeten gaan tellen vanaf het matje. Elke rij op een matje heeft 10 figuren. De onderste laag van de bloem is nummertje 3 van de eerste rij. Deze heb ik op 3 verschillende maten uitgesneden, namelijk 2, 1,75 en 1,5 inch. De laag die daarboven op komt is nummer 5 van de eerste rij. Deze heb ik uitgesneden op 1,75, 1,5 en 1,25 inch. De laag die daarboven op komt is nummer 4 van rijtje drie. De maten zijn 1,25, 1 en 0, 75 inch. De laatste bloemlaag is nummer 2 van het eerste rijtje, deze is uitgesneden op 1,25, 1 en 0.75 inch. Als je al deze lagen op elkaar bevestigd met een splitpen geeft dit een heel leuk effect. Uiteindelijk zijn de bloemen met foamtape op de kaart bevestigd.

Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog boven aan de kaart met een wit lint een strikje gemaakt. Dit is dan het eindresultaat en je kunt het 3 dimensionale effect zien van de bloemen:



Ik denk dat mijn moeder dit wel heel erg leuk zal gaan vinden.  
Voor alle moeders een fijne Moederdag.

Groetjes allemaal van Gerda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

comment counter