maandag 16 mei 2011

Project Mini Verjaardagskalender 1

Hallo dames.

Deze week ben ik begonnen aan een leuk project, namelijk een Mini Verjaardagskalender. In een aantal (6) berichten probeer ik het geheel te verwoorden.
Ik hoop dat jullie dit leuk vinden, ik krijg in ieder geval leuke reacties van degene waar ik ze voor gemaakt heb.


Als basis gebruik ik karton van diverse verpakkingen.
Op blz. 89 van de cartridge “Tags, Bags, Boxes and More” gebruik ik de tag “bvltop-h” met 2 gaatjes. Deze tag snij ik 14 keer uit op 5,5 inch. Dit doe ik nogmaals 28 keer maar dan met patroon papier. (Je kunt ook een kleur gebruiken of wat je zelf leuk vind).



De voor- en achterkant heb ik in een paarse kleur uitgesneden.
De voorkant heb door de “Cuttlebug” gedraaid met de folder “Happy Birthday”en de achterkant met de folder “Perfecty Paisley”.
Vervolgens heb ik alle vellen aan de voor- en achterzijden van de kartonnen tags geplakt.
Als alles vast zit kun je om alle randen inkt doen. Hierdoor zijn alle oneffenheden weg gewerkt.



Hierna heb ik allemaal losse velletjes in een rechthoek uitgesneden in de kleuren die bij de betreffende blz. passen.
De maat is 7,5 cm bij 11,5 cm. (In inches is dit 3 bij 4,5 inch.)
Van al deze vellen rond ik de hoekjes af met een hoek pons. Vervolgens doe ik ook hier inkt omheen .
Dan plakt ik deze op de betreffende blz. en maak er vervolgens een stik lijntje op.








Alle namen van de maanden heb ik uitgesneden op 1 inch met de cartridge “Plantin Schoolbook”. (Voor de hoofdletter heb ik de shift toets gebruikt.)

Dit was het voor even,

Tot de volgende keer,

Gerda 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

comment counter