zaterdag 2 juli 2011

Sketch-Challenge 55 Peachy Keen

Hallo dames.

Vandaag heb ik kaart gemaakt voor de “Sketch Challenge” van Peachy Keen Stamps.
 Een “sketch” wil zeggen dat je een basis ontwerp aangeboden krijgt en hiermee moet je dan een kaart maken.
Dit is een heel andere uitdaging dan de andere challenges.

Voor de basiskaart heb ik gekozen voor de kleur wit. Hierop een laag zalm kleurig papier en als laatste patroon papier. Deze lagen heb ik meteen op de kaart geplakt.
Voor de balk die van links naar rechts loopt heb ik een strook patroonpapier met bolletjes genomen. De hoeken zijn afgerond met een hoek pons. Hier bovenop een laag oranje papier geplakt. Ook hier zijn eerst de hoeken afgerond met die hoek pons.


Op deze laag heb ik een stempel gebruikt van “My Creative Time” van de serie “Wow! So Many Candles”. (Ik heb helaas nog geen stempels van Peachy Keen)
Voor de “balk” aan de linker zijkant van boven naar onder is de keuze gevallen op een rode strook. Aan de onderkant een hoekje uitgeknipt en vervolgens opgeplakt.
Vervolgens nog met een pen een zogenaamd stikrandje gemaakt.

Uit de cartridge “Mini Monograms” op blz. 129 de ronde geschulpte ondergrond uitgesneden op 3,25 inch en een beetje oranje inkt eromheen gedaan. Op blz. 128 de binnencirkel blackout ook uitgesneden op 3,25 inch maar nu met patroonpapier.


Van de cartridge “Sweet Treats” het cakeje van blz. 26 uitgesneden op 1,75 inch.
Ook hier heb ik wat oranje inkt omheen gedaan zodat het wat meer effect heeft. Het cakeje vervolgens met foam tape op het rondje geplakt.
Zo hier en daar nog een beetje stickles opgedaan voor het effect.
Het rondje heb ik ook weer met foam tape op de kaart geplakt en klaar is kees.

Eens kijken wat het DT van Peachy Keen ervan vind?

Groetjes allemaal en tot de volgende keer, bedankt voor het langs komen op mijn blog en bedankt voor je tijd als je een berichtje achter laat of je aanmeld als volger.

Gerda.

1 opmerking:

  1. Your card is lovely! So PRETTY and beautiful colors! Thanks for joining the PK challenge!

    BeantwoordenVerwijderen

comment counter