dinsdag 21 juni 2011

Iris Geslaagd [Slinger]



Hoi allemaal,

Onze dochter heeft vandaag vernomen dat ze voor haar opleiding is geslaagd!!!
De afgelopen weken ben ik al druk bezig geweest om iets leuks te maken.
Het idee was om een slinger en een speciale kaart te maken.
Hier bespreek ik de SLINGER.

Het moest een slinger worden waar de letters “GESLAAGD” op zouden passen

Voor de letters heb ik gebruik gemaakt van de cartridge “Storybook”.
Alle letters zijn uitgesneden op 5. inch met patroonpapier en de schaduw in zwart.

De onderliggende groene bloemvorm komt uit de Gypsy “Wanderings”, decor-shadow (4e rij, 7e plaatje).

Deze bloemvorm is behandeld met de Cuttlebug, met de folder “Swiss Dots”.
De roze en appeltjesgroene “vaandeltjes” komen uit de cartridge “Birthday Bash” en zijn te vinden op blz. 60.
De roze gele is uitgesneden op 9 inch (shift) en de appeltjesgroene is uitgesneden op 9 inch.
Vervolgens is alles op elkaar geplakt. Op de appeltjesgroene vaandel heb ik met een stift nog een stiklijntje aangebracht.
De letters heb ik allemaal dubbel gemaakt zodat je het straks aan de voor- en achterkant kunt lezen.

 Vervolgens heb op alle 8 de vellen rechts onderaan nog een figuur gemaakt.



De bloem bij de letters “G – S – A - D ” heb ik uit de cartridge “Mother’s Day Bouquet” gehaald. Bij deze cartridge zit geen boekje dus ik kan ook geen paginanummer benoemen.
Ik zal dus even moeten gaan tellen vanaf het matje. Elke rij op een matje heeft 10 figuren. De onderste laag van de bloem is nummertje 3 van de eerste rij.
Deze is uitgesneden op 2 inch.

De laag die daarboven op komt is de 5de van de eerste rij. Deze heb ik uitgesneden op 1,75 inch. De laag die daarboven op komt is nummer 4 van rijtje drie en is uitgesneden op 1,5 inch. De laatste bloemlaag is nummer 2 van het eerste rijtje, deze is uitgesneden op 1,25 inch.

De 1e en 3e laag van de bloem is bewerkt met de Cuttlebug, de folder “Swiss Dots”.

Als je al deze lagen op elkaar bevestigd met een splitpen geeft dit een heel leuk effect.

De vlinder bij letter “E – A” komt uit de cartridge “Picturesque” en staat op blz. 65. De vlinder is uitgesneden op 2. inch.
De vlinder bij letter “L – G” komt uit de cartridge “Wall Decor and More” en staat op blz. 29. De vlinder is uitgesneden op 2. inch.



Als laatste zijn de letters middels een geel lint aan elkaar bevestigd.
Tussen de letters heb ik nog met een roze lint strikjes gemaakt en met gluedots op het gele lint bevestigd.

Klaar!!! 
Dat was wel een hele klus, en steeds maar weer wegstoppen zodat mijn dochter het niet zou zien.

Ik hoop dat ook jullie het leuk vinden!

















Groetjes allemaal.
Gerda.

Ik nodig jullie uit om een reactie te plaatsen of je als volger aan te melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

comment counter